Voor het eerst naar school

Dan is de zomervakantie voorbij en breekt de eerste schooldag aan. Op het Montessori Lyceum willen we graag dat brugklassers vanaf die eerste dag met plezier naar school gaan.

Brugklassers maken voor de zomervakantie al kennis met hun nieuwe klas en mentor. Ze weten dus al bij wie ze in de klas komen. In de eerste schoolweek doen we er alles aan om ze te laten wennen. Zo voelen ze zich snel thuis.

Introductiekamp (onder voorbehoud)

Wij beginnen het schooljaar met een kamp in Eernewoude met alle eerste- en tweedeklassers. Drie dagen gaan we samen leuke dingen doen. Zo leren brugklassers hun mentor en klasgenoten goed kennen. En ondernemen ze ook activiteiten met kinderen uit ander klassen. Alle derdeklassers volgen een introductie programma in en rondom de school en de stad.